Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2183

Razina evaluacije u procesu samoevaluacije obrazovne institucije

Sandra Antulić ; National Center for External Evaluation of Education
Siniša Opić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Daria Tot ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: english pdf 327 Kb

page 13-29

downloads: 417

cite

Full text: croatian pdf 327 Kb

page 13-29

downloads: 448

cite


Abstract

Cilj je istraživanja ispitati opravdanost razine evaluacije u procesu samoprocjene kvalitete rada odgojno-obrazovne ustanove u odnosu na ključne dionike kao procjenjivače. Za potrebe istraživanja koristili su se podatci prikupljeni u projektu Samovrednovanje ustanova ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja. Podatci se odnose na procjenu kvalitete rada triju područnih objekata jedne odgojno-obrazovne ustanove. Razinu evaluacije predstavlja područni objekt, odnosno ustanova u cjelini. Sudionici istraživanja (N=189) su ovi ključni dionici: 3 ravnatelja, 37 odgojitelja, 12 članova stručnoga tima, 44 člana administrativno-tehničkoga i pomoćnoga osoblja i 93 roditelja. Za procjenu kvalitete rada ustanove, odnosno pojedinoga objekta, koristili su se upitnici za ključne dionike koji su razvijeni unutar spomenutoga projekta. Rezultati potvrđuju visok stupanj informiranosti (95.28 %) ključnih dionika o elementima kvalitete rada ustanove. Kruskal-Wallis testom ispitane su razlike između procjena kvalitete rada ustanove u odnosu na razinu evaluacije (područni objekti, odnosno ustanova u cjelini) i ključne dionike kao procjenjivače. Rezultati potvrđuju da nema statistički značajne razlike u procjeni kvalitete rada ustanove u odnosu na objekt kao razinu evaluacije ravnatelja (χ²=2.000; p=0.368), odgojitelja (χ²=1.480; p=0.477), članova stručnoga tima (χ²=1.500; p=0.472), administrativno-tehničkoga i pomoćnoga osoblja (χ²=1.489; p=0.475) i roditelja (χ²=1.274; p=0.529). Potvrđeno je da je objekt, kao niža organizacijska struktura, opravdana razina evaluacije jedino u slučaju ispitivanja informiranosti dionika o kvaliteti rada ustanove, odnosno o informiranosti o pojedinim područjima kvalitete rada ustanove. U procesu samovrednovanja rada odgojno-obrazovne ustanove opravdana razina evaluacije je odgojno-obrazovna ustanova u cjelini.

Keywords

ključni dionici; osiguranje kvalitete; proces samovrednovanja; ustanova ranoga i predškolskoga odgoja i obrazovanja

Hrčak ID:

164742

URI

https://hrcak.srce.hr/164742

Publication date:

30.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.570 *