Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v18i0.2223

Može li nas učenje za ispit učiniti sretnima? Iskustva zanesenosti na fakultetu i dobrobit studenata

Majda Rijavec ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Tajana Ljubin Golub ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Diana Olčar ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 294 Kb

page 153-164

downloads: 446

cite

Full text: english pdf 294 Kb

page 153-164

downloads: 371

cite


Abstract

Zanesenost je vrlo ugodno, optimalno psihološko stanje koje ljudi doživljavaju kada su toliko usmjereni na zadatak da njime postaju posve zaokupljeni. Dosadašnja istraživanja pokazala su da je zanesenost povezana s poželjnim obrazovnim ishodima, kao i s većom dobrobiti.
Cilj ovog istraživanja bio je ispitati koliko često studenti doživljavaju zanesenost na fakultetu (tijekom predavanja, seminara i vježbi, učenja, priprema za prezentacije i drugih aktivnosti vezanih uz studij) i u svakodnevnom životu, te ispitati odnos između iskustva zanesenosti kod studenata i njihove dobrobiti.
U istraživanju su sudjelovale 174 studentice druge godine Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Osim pitanja o zanesenosti (u akademskoj i neakademskoj domeni) primijenjena su još dva instrumenta: skala zadovoljstva životom (Life satisfaction scale, Diener i sur., 1985) i skala psihološkog napretka (Flourishing scale, Diener i sur., 2009).
Rezultati su pokazali da, barem povremeno, studentice doživljavaju zanesenost povezanu s aktivnostima na fakultetu. Iskustvo zanesenosti javlja se najčešće tijekom priprema za seminare i sličnih aktivnosti, a najrjeđe je tijekom slušanja predavanja. Doživljaj zanesenosti češći je tijekom neakademskih nego tijekom akademskih aktivnosti. No samo doživljaj zanesenosti u akademskim aktivnostima je pozitivno povezan s dobrobiti, a zanesenost povezana s neakademskim aktivnostima nije značajno povezana s dobrobiti. Jedini značajni prediktor dobrobiti je zanesenost povezana s pripremom ispita. To dovodi do zaključka da je stanje zanesenosti u akademskim aktivnostima vezanim uz postignuće važnije za studentsku dobrobit od stanja zanesenosti prilikom aktivnosti u ostalim područjima života.

Keywords

dobrobit; psihološki napredak; studenti; zadovoljstvo životom

Hrčak ID:

164746

URI

https://hrcak.srce.hr/164746

Publication date:

30.5.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.811 *