Skip to the main content

Review article

ULOGA RAVNATELJA U KONCEPCIJAMA PROMJENA ODGOJNO-OBRAZOVNOG SUSTAVA REPUBLIKE HRVATSKE

Rahaela Varga orcid id orcid.org/0000-0002-8402-2578 ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Anđelka Peko ; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Osijek, Republika Hrvatska
Dijana Vican ; Sveučilište u Zadru, Republika Hrvatska


Full text: croatian pdf 35.029 Kb

page 39-50

downloads: 801

cite


Abstract

U radu se pozornost usmjerava analizi obrazovno-političkih dokumenata kojima su se planirale i oblikovale promjene odgojno-obrazovnog sustava kako bi se istražio odnos upravljanja (uloga Ministarstva) i rukovođenja (uloga ravnatelja). Osnovni je cilj istraživanja bio, na temelju analize dokumenata, utvrditi proklamirane ciljeve i očekivane uloge ravnatelja. Konkretnije, ispitana je povezanost proklamiranih ciljeva i očekivane uloge ravnatelja te postojanost očekivane uloga ravnatelja tijekom vremena. Rezultati su pokazali kako određeni proklamirani ciljevi zahtijevaju drugačiji angažman ravnatelja te kako se očekivana uloga ravnatelja tijekom petnaest godina mijenjala. Zbog decentralizacije sustava odgoja i obrazovanja kojoj se sve više teži, škole dobivaju viši stupanj autonomije pa se i od ravnatelja više ne očekuje instruktivna već transformacijska uloga.

Keywords

školski ravnatelj; odgojno-obrazovni ciljevi; rukovođenje; upravljanje; obrazovne reforme

Hrčak ID:

165099

URI

https://hrcak.srce.hr/165099

Publication date:

7.7.2016.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.425 *