Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15516/cje.v18i3.1751

Interkulturalna osjetljivost nastavnika

Dijana Drandić ; Academy of Music, Juraj Dobrila University of Pula


Full text: croatian pdf 287 Kb

page 837-857

downloads: 1.002

cite

Full text: english pdf 287 Kb

page 837-857

downloads: 433

cite


Abstract

Cilj empirijskog istraživanja u ovom radu bio je, na primjeru osnovnih škola grada Pule,
ispitati: jesu li i u kojoj mjeri nastavnici interkulturalno osjetljivi te postoje li razlike u interkulturalnoj osjetljivosti između nastavnika s obzirom na stručnu spremu (razredna nastava – predmetna nastava), spol (muški – ženski), položaj škole (centralna škola – područna škola) i godine staža provedene u nastavi (do 10 godina, od 11 do 20 godina i više od 20 godina). U istraživanju smo se koristili instrumentom Intercultural Sensitivity Scale – ISS autora Chen i Starosta. Skala mjeri interkulturalnu osjetljivost putem 24 zavisne varijable/tvrdnje kojima su pridružene 4 nezavisne varijable koje definiraju ispitanike. Na temelju rezultata istraživanja dobivenih frekvencijskom analizom i hi-kvadrat testom, zatim pregledom statistički značajnih rezultata (na razini signifikantnosti 5 %) možemo zaključitida ne postoji statistički značajna razlika u interkulturalnoj osjetljivosti među nastavnicima. Ispitali smo i utvrdili da su nastavnici interkulturalno osjetljivi, nije utvrđena razlika s obzirom na stručnu spremu, spol, status škole i godine staža provedene u nastavi. Naše istraživanje je, nadalje, poslužilo i za provjeru valjanosti i pouzdanosti Skale interkulturalne osjetljivosti u kontekstu hrvatskog odgojno-obrazovnog sustava.

Keywords

interakcija kulturno različitih; interkulturalna kompetencija; nastavnik; učenik

Hrčak ID:

167968

URI

https://hrcak.srce.hr/167968

Publication date:

28.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.312 *