Skip to the main content

Review article

8P MODEL INOVACIJE I DIFERENCIJACIJE

João M. S. Carvalho orcid id orcid.org/0000-0003-0683-296X ; University Institute of Maia, Portugal
Sandra Marnoto ; University Institute of Maia, Portugal


Full text: croatian pdf 803 Kb

page 18-18

downloads: 572

cite

Full text: english pdf 803 Kb

page 7-17

downloads: 397

cite


Abstract

Od Schumpetera (1934), menadžeri su bili svjesni da je inovacija ključni čimbenik ako žele biti učinkovitiji i uspješniji na tržištu. Poznato je da menadžeri i poduzetnici trebaju modele koji su intuitivni i jednostavno primjenjivi kako bi uštedjeli na vremenu i bili učinkoviti u svojim odlukama. U središtu ovoga članka su organizacijske potrebe za upravljačkim alatom koji pomaže donositeljima odluka u procesu inovacija. Razmatramo inovacijsku literaturu u cilju opstanka prijedloga novog modela koji ispunjava tu potrebu: 8P model inovacije i diferencijacije – proizvod, cijena, mjesto, promocija, ljudi, partneri, procesi i svrhe. Ovaj model sistematizira i olakšava rad menadžera i poduzetnika koji mogu lakše djelovati novim putevima kako bi istaknuli svoje tržišne ponude, kao i uveli nešto novo, bilo na inkrementalni ili ugrožavajući način. Model pruža uvid u sve glavne aspekte koji mogu unaprijediti strateške poduzetničke odluke o poslovnom modelu.

Keywords

inovacija; diferencijacija; modeliranje; poduzetništvo; poslovni model

Hrčak ID:

170917

URI

https://hrcak.srce.hr/170917

Publication date:

19.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 2.137 *