Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.2126
Povezanosti morfoloških karakteristika, motoričkih sposobnosti i spremnosti za školu kod djevojčica predškolske dobi
Vatroslav Horvat
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Joško Sindik
; Institute for Anthropological Research in Zagreb
Abstract
Povezanost morfoloških karakteristika (MC), motoričkih sposobnosti (MA) i psihološke pripremljenosti (PP) za školu kod djevojčica predškolske dobi može pomoći u poboljšanju kvalitete odgojno-obrazovnog rada njihovih odgojitelja. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost između tri skupine podataka: MA, MC i PP. Ispitan je slučajni uzorak djevojčica predškolske dobi (N=127), u dobi od 6 do 7 godina. Mjereno je 14 MC. Za mjerenje MA sudionica 18 je kompozitnih motoričkih testova prilagođeno za djecu predškolske dobi, po tri za svaku motoričku dimenziju: koordinacija, fleksibilnost, snaga, agilnost, preciznost i ravnoteža. Test pripremljenosti za školu (TSS) s pet subtestova koristio se u procjeni PP. Korelacije između MC, MA i PP kod djevojčica predškolske dobi određene su i s pomoću univarijatnih i s pomoću kanoničkih korelacija. Rezultati su pokazali da su sve kanoničke korelacije statistički značajne: između MC i MA, MA i PP, kao i MC i PP. Međutim, unatoč svojoj statističkoj značajnosti, kanoničke su korelacije najniže između MC i PP. Jedna od hipoteza u objašnjavanju tog odnosa može biti brzina sazrijevanja, koja je različita kod predškolskih djevojčica i dječaka.
Keywords
antropometrija; korelacija; razvoj; rast; predškolska djeca; psihološki testovi
Hrčak ID:
172311
URI
Publication date:
29.12.2016.
Visits: 2.267 *