Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v18i4.2126

Povezanosti morfoloških karakteristika, motoričkih sposobnosti i spremnosti za školu kod djevojčica predškolske dobi

Vatroslav Horvat ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Joško Sindik ; Institute for Anthropological Research in Zagreb


Full text: english pdf 336 Kb

page 1173-1200

downloads: 400

cite

Full text: croatian pdf 336 Kb

page 1173-1200

downloads: 373

cite


Abstract

Povezanost morfoloških karakteristika (MC), motoričkih sposobnosti (MA) i psihološke pripremljenosti (PP) za školu kod djevojčica predškolske dobi može pomoći u poboljšanju kvalitete odgojno-obrazovnog rada njihovih odgojitelja. Osnovni cilj istraživanja bio je utvrditi povezanost između tri skupine podataka: MA, MC i PP. Ispitan je slučajni uzorak djevojčica predškolske dobi (N=127), u dobi od 6 do 7 godina. Mjereno je 14 MC. Za mjerenje MA sudionica 18 je kompozitnih motoričkih testova prilagođeno za djecu predškolske dobi, po tri za svaku motoričku dimenziju: koordinacija, fleksibilnost, snaga, agilnost, preciznost i ravnoteža. Test pripremljenosti za školu (TSS) s pet subtestova koristio se u procjeni PP. Korelacije između MC, MA i PP kod djevojčica predškolske dobi određene su i s pomoću univarijatnih i s pomoću kanoničkih korelacija. Rezultati su pokazali da su sve kanoničke korelacije statistički značajne: između MC i MA, MA i PP, kao i MC i PP. Međutim, unatoč svojoj statističkoj značajnosti, kanoničke su korelacije najniže između MC i PP. Jedna od hipoteza u objašnjavanju tog odnosa može biti brzina sazrijevanja, koja je različita kod predškolskih djevojčica i dječaka.

Keywords

antropometrija; korelacija; razvoj; rast; predškolska djeca; psihološki testovi

Hrčak ID:

172311

URI

https://hrcak.srce.hr/172311

Publication date:

29.12.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 1.738 *