Skip to the main content

Review article

UČENJE I POUČAVANJE GLAZBE U 21. STOLJEĆU: GLAZBA U KONTEKSTU

Tomislav Seletković ; Osnovna škola kralja Tomislava, Privatna klasična gimnazija - Zagreb, Rebulika Hrvatska
Zrinka Šimunović ; Osnovna škola Ivana Mažuranića, Vinkovci, Glazbena škola Josip Runjanin, Vinkovcki, Republika Hrvatska
Nikolina Matoš ; Muzička akademija Sveučilišta u Zagrebu, Republika Hrvatska


Full text: croatian pdf 27.590 Kb

page 275-284

downloads: 788

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada približiti suvremeni pristup učenju i poučavanju, koji se odnosi na kontekstualiziranje glazbe/umjetnosti, pri čemu se djelo ne gleda kao izolirani artefakt, već predstavlja kaleidoskop različitih, jasnih ali i skrivenih, utjecaja ‐ umjetničkih, kulturnih i društvenih. Stoga je zadatak nastave potaknuti učenike na traganje i otkrivanje različitih uloga i utjecaja glazbe i na glazbu u različitim prostorima i vremenima. Glazbena umjetnost, kao i bilo koja druga umjetnost, nije nastala niti se razvijala u vakuumu. Oduvijek je reflektirala mnoštvo konteksta s kojima je bila u suodnosu. Znaju to i kreatori suvremenog kurikuluma nastave glazbe, koji otvaraju prostor učenikovom istraživanju ključnih utjecaja na glazbu u prošlosti i danas. Krećući od same materije, glazbenog djela, učenici opisuju glazbu iz okruženja, šireći se postupno prema globalnim sferama. Upoznaju glazbeno‐stilska razdoblja, vrste glazbe i suvremene žanrove, istovremeno uspoređujući ulogu glazbe i uvjete u kojima se izvodi ili se izvodila, ali i istražujući kako glazbeno‐izražajne sastavnice utječu na jedinstven doživljaj umjetnosti te kako različiti utjecaji oblikuju kulturni identitet. Suočeni s dinamičnim i isprepletenim vezama u suodnosu kultura, učenici prihvaćaju kulturne različitosti i razumiju njihovu koegzistenciju. Povezuju različite tipove znanja i vještina unutar umjetnosi i između njih, preslaguju stavove o umjetnosti i kulturi. Upravo je uočavanje konteksta, prije svega društveno‐povijesnog i kulturnog, ključno za istinski doživljaj, potpuno razumijevanje i utemeljeno vrednovanje glazbeno‐umjetničkog stvaralaštva, a to predstavlja jedan od najvažnijih ciljeva nastave.

Keywords

doživljaj glazbe; kulturni identitet; kurikulum glazbene kulture i umjetnosti; nastava glazbe

Hrčak ID:

177068

URI

https://hrcak.srce.hr/177068

Publication date:

15.12.2016.

Article data in other languages: english german

Visits: 3.033 *