Skip to the main content

Review article

Školsko vođenje kao čimbenik učinkovite škole

Iva Buchberger orcid id orcid.org/0000-0003-2309-8154 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka


Full text: croatian pdf 459 Kb

page 165-186

downloads: 1.414

cite


Abstract

Svrha je ovog rada izraditi teorijski okvir za praćenje i tumačenje različitih obilježja i dimenzija školskog vođenja. U radu su posebno naglašena ona obilježja i dimenzije školskog vođenja koji se povezuju s pokazateljima (veće) učinkovitosti škola. Na temelju prikaza i propitivanja teorijskih razmatranja i dosadašnjih istraživanja, školsko vođenje određuje se kao proces utjecaja u donošenju odluka koji je usmjeren na stvaranje i ostvarenje općeg cilja škole uz istaknuto poticanje promjena i inovacija. Nalazi dosad provedenih istraživanja
upućuju na važnosti jačanja obilježja distribuiranog školskog vođenja koji, uz istaknute suradničke odnose, karakteriziraju sudjelovanje i utjecaj drugih dionika (ne isključivo ravnatelja) u donošenju odluka. U radu se naglašavaju i pretpostavke koje doprinose razvoju izdvojenih
obilježja školskog vođenja.

Keywords

školsko vođenje; pretpostavke školskog vođenja; učinkovitost škola; donošenje odluka; obrazovna politika

Hrčak ID:

177229

URI

https://hrcak.srce.hr/177229

Publication date:

15.1.2016.

Visits: 2.777 *