Skip to the main content

Original scientific paper

Utjecaj refleksivne prakse na samoprocjenu ponašanja i zadovoljstvo poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom

Sanja Bilač orcid id orcid.org/0000-0001-8198-6534 ; Primary School Spinut, Split, Croatia
Dubravka Miljković orcid id orcid.org/0000-0002-1616-0792 ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia


Full text: croatian pdf 765 Kb

page 357-377

downloads: 1.191

cite

Full text: english pdf 765 Kb

page 378-378

downloads: 544

cite


Abstract

Refleksivna praksa te upravljanje razredom i disciplina smatraju se važnim područjima za uvođenje pozitivnih promjena u učiteljskoj praksi te u njihovu profesionalnom razvoju. Stoga je cilj istraživanja bio odrediti intenzitet i smjer utjecaja refleksivne prakse na samoprocjenu ponašanja i zadovoljstvo poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom.Istraživanje je obuhvaćalo neprobabilistički uzorak učitelja u Republici Hrvatskoj u eksperimentalnoj i kontrolnoj skupini. Instrument je istraživanja bio anketni upitnik. Kontrolna skupina sudjelovala je u edukaciji, a eksperimentalna i u provođenju refleksivne prakse te korištenju Vodiča za refleksiju.Rezultati su analizirani i obrađeni modeliranjem strukturnih jednadžbi (SEM) te je potvrđen pozitivan utjecaj refleksivne prakse na samoprocjenu ponašanja i zadovoljstvo poslom učitelja u upravljanju razredom i disciplinom.Dodatno je,usporedbom rangova razlika srednjih vrijednosti početnog i završnog mjerenja, utvrđeno kako primjena refleksivne prakse rezultira pozitivnijom samoprocjenom ponašanja i većim zadovoljstvom poslom u upravljanju razredom i disciplinom u odnosu na samu edukaciju.

Keywords

refleksivna praksa; samoprocjena ponašanja učitelja; upravljanje razredom i disciplina; zadovoljstvo poslom

Hrčak ID:

178097

URI

https://hrcak.srce.hr/178097

Publication date:

22.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 3.086 *