Skip to the main content

Original scientific paper

Graditi profesiju: profesionalna etika i obrazovanje odgajatelja

Danijela Blanuša Trošelj orcid id orcid.org/0000-0002-1376-8110 ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia
Željka Ivković orcid id orcid.org/0000-0002-9393-9433 ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka, Rijeka, Croatia


Full text: croatian pdf 281 Kb

page 421-421

downloads: 937

cite

Full text: english pdf 281 Kb

page 403-420

downloads: 1.526

cite


Abstract

Profesionalna etika je područje u kojoj se odgajatelji ne osjećaju sigurno. Da bi nužno ojačala svoj društveni status, odgajateljska profesija mora jačati i područje profesionalne etike. Iako formalno obrazovanje ne postoji, dijelovi profesionalne etike mogu se pronaći u ishodima učenja i kompetencijama pojedinih kolegija na Učiteljskim fakultetima u Hrvatskoj. Istraživanje je provedeno u akademskoj godini 2012/2013 među 33 odagajteljica upisanih u prvi semestar prve godine diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja pri Učiteljskom fakultetu u Rijeci. Glavni ciljevi istraživanja bili su ispitati stavove odgajatelja o profesionalnoj etici, kao i da utvrditi da li edukacija o profesionalnoj etici može utjecati na razvoj svijesti o istoj. Pripremljeni upitnik korišten je u u dva mjerna ciklusa, prije i poslije edukacije, dok je t-test za zavisne uzorke korišten za usporedbu rezultata mjerenja. Kvalitativni podaci prikupljeni su otvorenim pitanjima.

Keywords

etika; inicijalno obrazovanje; odgajatelji; profesija

Hrčak ID:

178099

URI

https://hrcak.srce.hr/178099

Publication date:

22.9.2016.

Article data in other languages: english

Visits: 5.089 *