Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v19i1.2127

Motivacija učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija za učenje matematike

Nina Pavlin-Bernardić ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb
Daria Rovan ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb
Anamarija Marušić ; Elementary School Smiljevac Zadar


Full text: english pdf 326 Kb

page 93-115

downloads: 248

cite

Full text: croatian pdf 326 Kb

page 93-115

downloads: 500

cite


Abstract

Cilj ovog istraživanja bio je ispitati postoje li razlike između učenika prirodoslovno-matematičkih i jezičnih gimnazija s obzirom na njihova očekivanja uspjeha, subjektivne vrijednosti matematike i atribucije uspjeha u matematici i kako te varijable predviđaju različite obrazovne izbore: namjeru odabira više razine matematike na državnoj maturi i namjeru odabira studija za koji je matematika važna. Sudionici su bili 191 učenik prirodoslovno-matematičkih gimnazija i 146 učenika jezičnih gimnazija. Rezultati su pokazali da učenici iz prirodoslovno-matematičkih gimnazija imaju viša očekivanja uspjeha i subjektivne vrijednosti matematike. Nije bilo statistički značajne razlike u atribucijama uspjeha u matematici. Rezultati hijerarhijskih regresijskih analiza za obje su skupine pokazali da su, kada je kriterij odabir više razine matematike na državnoj maturi, u prvom koraku atribucije uspjeha statistički značajni prediktori. U drugom se koraku samo očekivanje uspjeha pokazalo statistički značajnim prediktorom. Za kriterij odabira fakulteta za koji je matematika važna, za obje su se skupine statistički značajnim prediktorima pokazali očekivanje uspjeha i korisnost

Keywords

atribucije uspjeha; očekivanje uspjeha; matematika; motivacija; subjektivne vrijednosti zadatka

Hrčak ID:

179504

URI

https://hrcak.srce.hr/179504

Publication date:

29.3.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.104 *