Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21464/sp311019

Glazbeno proizvedeni svijet. Mogućnosti rekompozicije i stvaranja ljudskog svijeta kroz djelatnost glazbe

Maja Bjelica orcid id orcid.org/0000-0002-7499-2861 ; University of Primorska, Science and Research Centre Koper, Institute for Philosophical Studies, Garibaldijeva 1, SI–6000 Koper


Full text: croatian pdf 2.528 Kb

page 129-138

downloads: 409

cite

Full text: english pdf 2.528 Kb

page 129-138

downloads: 733

cite

Full text: french pdf 2.528 Kb

page 129-138

downloads: 304

cite

Full text: german pdf 2.528 Kb

page 129-138

downloads: 338

cite


Abstract

Ovaj rad nudi interdisciplinarni pogled i promišljanje međusobnih veza i odnosa između glazbe, ljudskog života i svijeta. S namjerom da se predstave mogući načini definiranja glazbe, razmatraju se dva pristupa: »glazbanje« (»musicking«) i disjunktivna strategija razumijevanja glazbe, od kojih oba nude deskriptivni, no ne i vrednujući pogled. Nakon kratkog osvrta na glazbu kao sredstvo političke propagande ili sredstvo iz sfere masovne produkcije i konformizma, šire je predstavljeno drugo lice glazbe pomoću pojma »glazbe zajednice«, gdje težnja k nemogućem, kao bezuvjetna dobrodošlica, te beskonačna odgovornost prema drugome čine glazbu univerzalnom vježbom etičkih gestā, otvorenosti i prihvaćanja.

Keywords

glazba; glazba i filozofija; definicija glazbe; glazba kao događaj; »glazbanje«; glazbeni susret; propagandna glazba; »glazba zajednice«; bezuvjetna dobrodošlica

Hrčak ID:

179910

URI

https://hrcak.srce.hr/179910

Publication date:

5.9.2016.

Article data in other languages: english french german

Visits: 2.896 *