Skip to the main content

Original scientific paper

Rekonstrukcija osobne mreže Almira Mavigniera i njezina relacija prema prvoj izložbi Novih tendencija. Primjer primjene mrežne analize i mrežnih vizualizacija u povijesti umjetnosti

Ljiljana Kolešnik ; Institut za povijest umjetnosti
Nikola Bojić ; Institut za povijest umjetnosti
Artur Šilić


Full text: croatian pdf 4.639 Kb

page 58-79

downloads: 200

cite

Full text: english pdf 4.639 Kb

page 58-79

downloads: 277

cite


Abstract

U pozadini kustoskog angažmana brazilskog umjetnika
Almira Mavigniera na prvoj izložbi Novih tendencija, organiziranoj
u suradnji s hrvatskim likovnim kritičarem Matkom Meštrovićem
i Galerijom suvremene umjetnosti u Zagrebu 1961. godine, nalazio
se Mavignierov izvrstan uvid u europsku neoavangardnu scenu
toga vremena, kao i njegova ekstenzivna osobna socijalna mreža.
Stvaranje, razvoj i značajke te mreže oko godine 1960., nalaze se
u analitičkom fokusu ovog članka. Opis Mavignierove personalne
društvene mreže, prikazane i serijom mrežnih vizualizacija, koji ima
za cilj bolje razumijevanja njezinih strukturalnih obilježja i njihova
odnosa prema personalnom i poetskom sastavu prve izložbe Novih
tendencija, temeljen je ne metodološkom povezivanju znanja iz
povijesti umjetnosti, društvenih znanosti (analiza društvena mreža)
i primjeni alata informacijskih znanosti.

Keywords

Almir Mavignier, Nove tendencije, personalna društvena mreža, neoavangarda, kvantitativna analiza, digitalna povijest umjetnosti

Hrčak ID:

180263

URI

https://hrcak.srce.hr/180263

Article data in other languages: english

Visits: 973 *