Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Rekonstrukcija osobne mreže Almira Mavigniera i njezina relacija prema prvoj izložbi Novih tendencija. Primjer primjene mrežne analize i mrežnih vizualizacija u povijesti umjetnosti

Ljiljana Kolešnik ; Institut za povijest umjetnosti
Nikola Bojić ; Institut za povijest umjetnosti
Artur Šilić


Puni tekst: hrvatski pdf 4.639 Kb

str. 58-79

preuzimanja: 371

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 4.639 Kb

str. 58-79

preuzimanja: 415

citiraj


Sažetak

U pozadini kustoskog angažmana brazilskog umjetnika
Almira Mavigniera na prvoj izložbi Novih tendencija, organiziranoj
u suradnji s hrvatskim likovnim kritičarem Matkom Meštrovićem
i Galerijom suvremene umjetnosti u Zagrebu 1961. godine, nalazio
se Mavignierov izvrstan uvid u europsku neoavangardnu scenu
toga vremena, kao i njegova ekstenzivna osobna socijalna mreža.
Stvaranje, razvoj i značajke te mreže oko godine 1960., nalaze se
u analitičkom fokusu ovog članka. Opis Mavignierove personalne
društvene mreže, prikazane i serijom mrežnih vizualizacija, koji ima
za cilj bolje razumijevanja njezinih strukturalnih obilježja i njihova
odnosa prema personalnom i poetskom sastavu prve izložbe Novih
tendencija, temeljen je ne metodološkom povezivanju znanja iz
povijesti umjetnosti, društvenih znanosti (analiza društvena mreža)
i primjeni alata informacijskih znanosti.

Ključne riječi

Almir Mavignier; Nove tendencije; personalna društvena mreža; neoavangarda; kvantitativna analiza; digitalna povijest umjetnosti

Hrčak ID:

180263

URI

https://hrcak.srce.hr/180263

Datum izdavanja:

1.12.2016.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 1.986 *