Skip to the main content

Original scientific paper

Društveni kontekst čitanja i knjige: mišljenja i stavovi učenika

Sanja Stanić orcid id orcid.org/0000-0003-0569-4841 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia
Leon Jelača


Full text: croatian pdf 383 Kb

page 180-198

downloads: 3.754

cite

Full text: english pdf 383 Kb

page 199-199

downloads: 220

cite


Abstract

Čitanje obogaćuje osobnost i iskustvo pojedinca. Važnost čitanja predmet je znanstvenog interesa, a od 1980-ih istraživanja čitanja počinju uključivati sociološke koncepte. Rezultati istraživanja pokazuju kako današnje generacije mladih čitaju manje nego njihovi prethodnici. U radu je istražen društveni kontekst čitanja i knjige kod populacije učenika. Na uzorku (N=262) osnovnoškolaca i srednjoškolaca, ispitani su čitateljski interesi i navike, odnos prema knjizi i njezino značenje. Nalazi su promotreni u zavisnosti od dobi, odnosno školskog uzrasta, ispitanika. Preferirani sadržaji učenika su prilično raznoliki, dok su čitateljski ukusi promjenjivi s dobi. Tiskana izdanja su aktualna, ali prihvaća se i trend čitanja „s ekrana“. Školska lektira procjenjuje se vrijednom, ali i neadekvatnom. Knjige se posjeduju u manjem broju. Najčešće se posuđuju iz knjižnica ili od prijatelja. Knjiga nije među poželjnim potrošačkim robama. Vrijednost knjige je nematerijalna, simbolička.

Keywords

čitanje; učenici; odnos prema stvarima; darivanje; korištenje; posjedovanje; značenje knjige

Hrčak ID:

187030

URI

https://hrcak.srce.hr/187030

Publication date:

30.6.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 5.638 *