Skip to the main content

Review article

Vrijednosni aspekti u osnovnoškolskim i srednjoškolskim udžbenicima za katolički vjeronauk u Republici Hrvatskoj

Ksenija Rukavina Kovačević ; Riječka nadbiskupija, Rijeka
Kornelija Mrnjaus orcid id orcid.org/0000-0003-4273-0442 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Full text: croatian pdf 562 Kb

page 85-98

downloads: 624

cite


Abstract

Predmet katoličkog vjeronauka u školi u Republici Hrvatskoj utemeljen je na cjelovitom i sustavnom odgoju učenika u katoličkoj vjeri. Analiza udžbenika za katolički vjeronauk, čiji se rezultati navode u ovom radu, imala je za cilj ispitati zastupljenost vrijednosnih odrednica (identitet, odgovornost, dijalog, dostojanstvo osobe, solidarnost i kršćanska duhovnost) koje se tematski promiču u udžbenicima te usklađenost istih s ishodima učenja nastave vjeronauka. Istraživanje je provedeno metodom analize sadržaja 12 verificiranih udžbenika za katolički vjeronauk za osnovnu i srednju školu, odnosno 299 udžbeničkih tema s pripadajućim tekstovima, pri čemu je praćena pojavnost pojedinih vrijednosnih sadržaja. Istraživanje se temeljilo na dvjema glavnim
hipotezama: 1. u udžbeniku za katolički vjeronauk za svako pojedino godište prisutne su sve vrijednosne odrednice i 2. omjer zastupljenosti vrijednosnih odrednica u udžbenicima za katolički vjeronauk u svim godištima usklađen je s ishodima učenja nastave vjeronauka. Rezultati analize ukazali su na nedostatnu usklađenost vrijednosnih prioriteta u
tematskim sadržajima pojedinih udžbenika s obzirom na definirane programske smjernice (ishode učenja) katoličkog vjeronauka u školi.

Keywords

katolički vjeronauk; udžbenici; vrijednosti; analiza; ishodi učenja

Hrčak ID:

187632

URI

https://hrcak.srce.hr/187632

Publication date:

16.1.2017.

Visits: 1.399 *