Skip to the main content

Review article

PROCJENA UČINKOVITOSTI OBRAZOVNIH SUSTAVA NA OSNOVI UČENIČKIH DOSTIGNUĆA: USPOREDBA FINSKA – NJEMAČKA

Vlatka DOMOVIĆ
Zlata GODLER


Full text: croatian pdf 210 Kb

page 439-458

downloads: 1.396

cite


Abstract

U ovom se radu diskutira o rezultatima istraživanja PISA
(Programme for International Student Assessment), s posebnim
naglaskom na usporedbi rezultata u Finskoj i Njemačkoj. U
istraživanju je uočeno da su finski učenici bili izrazito uspješni na
sva tri područja pismenosti – čitalačkoj, matematičkoj i
prirodnoznanstvenoj. Za razliku od toga, njemački su učenici na
sva tri područja pismenosti postigli znatno niže rezultate od
prosjeka OECD zemalja sudionica u istraživanju. Rezultati
istraživanja PISA upućuju na to da je visoka kvaliteta obrazovnih
dostignuća usko vezana uz jednakost obrazovnih mogućnosti. S
obzirom na to da je finski obrazovni sustav izgrađen upravo tako
da u devetogodišnjim općeobrazovnim školama omogućuje
visoku jednakost obrazovnih mogućnosti svim učenicima, velik
postotak finskih učenika postiže kvalitetna obrazovna dostignuća.
U Finskoj visoka jednakost obrazovnih mogućnosti uspijeva
značajno smanjiti i utjecaj obiteljskoga socioekonomskog
podrijetla učenika na njihova dostignuća. Karakteristika
njemačkoga obrazovnog sustava jest vanjska diferencijacija u
ranim dječjim godinama, to jest nakon završenoga četvrtog (u
dvije njemačke države šestoga) razreda. Ona se provodi na
osnovi postignutoga školskog uspjeha. S obzirom na nedovoljnu
prisutnost jednakosti obrazovnih mogućnosti, u Njemačkoj škole
nisu kadre smanjiti utjecaje obiteljskoga socioekonomskog
podrijetla učenika na njihova dostignuća.

Keywords

Hrčak ID:

17852

URI

https://hrcak.srce.hr/17852

Publication date:

30.6.2005.

Article data in other languages: english german

Visits: 4.155 *