Skip to the main content

Professional paper

Utjecaj primjene PAR modela poučavanja u konstruktivističkom pristupu na usvajanje pojmova i koncepata

Andreja Sweeney ; OŠ Ivana Rangera Kamenica
Mirjana Posavec orcid id orcid.org/0000-0003-4816-5747 ; OŠ Ivana Rangera Kamenica


Full text: croatian pdf 827 Kb

page 503-525

downloads: 866

cite


Abstract

PAR model učenja jest metoda aktivnoga učenja koju karakteriziraju tri faze – prezentiraj, apliciraj i revidiraj, u kojoj učenici suradničkim učenjem konstruiraju vlastite koncepte i ispravljaju greške u fazi učenja novih nastavnih sadržaja. Cilj ovoga akcijskog istraživanja jest prikazati utjecaj metode na usvajanje pojmova i koncepata (na razini razumijevanja sadržaja) učenika petog razreda u nastavi Prirode. U istraživanju su sudjelovali učenici dvaju odjela petog razreda dviju osnovnih škola. Dok je u jednom odjelu korištena metoda PAR, u drugom odjelu, u drugoj školi, poučavalo se tradicionalnim načinom (frontalnom nastavom, usmenim izlaganjem učitelja). Rezultati pokazuju da učenici poučavani PAR metodom vjerojatno uspješnije usvajaju nove nastavne sadržaje, no istraživanje je pokazalo da u nekim pitanjima nema statistički značajne razlike u dobivenim odgovorima.

Keywords

aktivno učenje; konstruktivizam; PAR metoda poučavanja; nastava Prirode; osnovna škola

Hrčak ID:

188297

URI

https://hrcak.srce.hr/188297

Publication date:

15.11.2017.

Visits: 2.730 *