Skip to the main content

Review article

Determinante menadžment konzaltinga u Hrvatskoj i Mađarskoj – sličnosti i razlike u svijetlu tržišne i organizacijske kulture

Anton Florijan Barišić orcid id orcid.org/0000-0002-9566-7777 ; University of Applied Sciences VERN', Zagreb, Croatia
József Poór ; Szent István University, Gödöllő, Hungary
Ildiko Csapó ; Szent István University, Gödöllő, Hungary
Ferenc Zsigri ; Szent István University, Gödöllő, Hungary


Full text: english pdf 293 Kb

page 161-174

downloads: 597

cite


Abstract

Zbog učinaka kontinuiranog procesa globalizacije, žestoke konkurencije i brzog razvoja tehnoloških inovacija, poslovni se svijet suočava s višestrukim izazovima prolazeći kroz sve veće promjene u smislu tehnoloških, političkih, društvenih i ekonomskih determinanata. Priroda, brzina i količina tih promjena zahtijevaju učinkovito i pravodobno upravljanje organizacijama kako bi ostvarivale svoje strateške poslovne ciljeve i postizale vrhunske organizacijske performanse. Stoga je važno prepoznati probleme i izazove te oblikovati strategiju za očuvanje i održavanje organizacijskog uspjeha. Takav razvoj je pridonio značenju i širokoj upotrebi menadžment konzaltinga u gospodarstvu. Angažman konzultanata u što ranijoj fazi može pomoći tvrtkama da se uspješno nose s problemima s kojima se sreću i time zaštite svoja ulaganja.
Primarni fokus ove studije jest istražiti kako se u posljednjem desetljeću promijenila hrvatska i mađarska poslovna savjetodavna industrija identificirajući moguće sličnosti i razlike u smislu tržišne i organizacijske kulture u svakoj zemlji. Na temelju sekundarnih izvora istraživanja, evaluacije provedbe ankete među konzultantima i mikro, malim i srednjim poduzećima u Hrvatskoj i Mađarskoj, ova studija ukazuje na poziciju i razvojne trendove u menadžment savjetovanju istražujući sljedeća pitanja: (a) koje su razlike između dvaju konzultantskih tržišta; (b) koje su sličnosti na dvama tržištima; (c) zašto tvrtke koriste menadžment konzalting usluge; (d) koji su glavni faktori potražnje za poslovne savjetodavne usluge?
U tom je smislu provedena sveobuhvatna procjena zrelosti tržišta konzalting usluga u Hrvatskoj i Mađarskoj, apostrofirajući promjene u konzultantskim uslugama i organizacijskoj kulturi u obje zemlje.

Keywords

menadžment konzalting; organizacijska kultura; poduzetništvo, upravljanje malim i srednjim poduzećima

Hrčak ID:

191730

URI

https://hrcak.srce.hr/191730

Publication date:

29.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 1.370 *