Professional paper
SOCIJALNE PRIČE U RADU S UČENICIMA S POREMEĆAJEM IZ SPEKTRA AUTIZMA
Monika Jakobović
; Centar za autizam Zagreb Zagreb, Hrvatska
Abstract
Cilj je ovoga rada prikazati jednu od metoda učenja socijalnih vještina, socijalne priče. U radu je najprije riječ o socijalnim vještinama i o tome zašto je neku djecu s teškoćama u razvoju potrebno poučavati socijalnim vještinama. Potom se definiraju učenici s poremećajem iz spektra autizma, te socijalne priče koje su originalno osmišljene za njih. Socijalne su priče pisane iz perspektive učenika i objašnjavaju socijalnu situaciju ili koncept, opisuju bitne sastavnice situacije te sugeriraju očekivane odgovore. Nadalje, u radu se objašnjava kako na temelju funkcionalne procjene ponašanja izraditi socijalnu priču, tipove rečenica koje se koriste u socijalnoj priči te se navode dodatne smjernice za primjenu. Zaključno promišljanje: velik broj djece s teškoćama u razvoju mora naučiti kako čitati i reagirati na neverbalnu komunikaciju, što zbog njezine višeznačnosti često ne uspijevaju učiniti. Ovladavanje socijalnim vještinama jača samopoštovanje, neovisnost i emocionalnu otpornost, a korištenje socijalnih priča jedna je od učinkovitih metoda poučavanja socijalnih vještina. Ovom se metodom mogu koristiti učenici s teškoćama u razvoju kojima je takva podrška potrebna, a ne samo učenici s poremećajem iz spektra autizma. U prilogu su dana tri primjera socijalnih priča.
Keywords
socijalne vještine; socijalne priče, učenici s poremećajem iz spektra autizma; čitanje emocija, funkcionalna procjena ponašanja
Hrčak ID:
193890
URI
Publication date:
30.6.2017.
Visits: 4.496 *