Skip to the main content

Original scientific paper

Difuzijski modeli u marketingu: kako modelirati efekt egzogenih varijabli?

Sonja Radas


Full text: croatian pdf 90 Kb

page 30-51

downloads: 471

cite

Full text: english pdf 258 Kb

page 30-51

downloads: 19.552

cite


Abstract

U marketingu se difuzijski modeli tradicionalno koriste za modeliranje dinamike životnog ciklusa proizvoda, za predviđanje potražnje za novim proizvodom te kao pomoć pri donošenju odluka u vezi s uvođenjem proizvoda na tržište. Od kada su se počeli koristiti u marketingu, difuzijski su modeli postali vrlo kompleksni. Ta je složenost posljedica potrebe da se poveća prognostička sposobnost modela i da se oni što više prilagode potrebama menadžera. Vezano s time, jedan od izazova u difuzijskom modeliranju jest inkorporiranje marketinških varijabli. Ovaj članak nudi okvir unutar kojeg se mogu sistematizirati difuzijski modeli u marketingu, pri čemu se poseban naglasak stavlja na ulogu marketinških varijabli. U članku su uspoređeni različiti modeli, te su izložene njihove prednosti i nedostaci. Ujedno su ponuđene neke smjernice za buduća istraživanja.

Keywords

difuzija inovacija; difuzijski modeli

Hrčak ID:

18398

URI

https://hrcak.srce.hr/18398

Publication date:

10.1.2006.

Article data in other languages: english

Visits: 21.680 *