Skip to the main content

Review article

SLIČNOSTI I RAZLIKE U MOTIVACIJI ZA UČENJE NJEMAČKOGA I TALIJANSKOGA JEZIKA

Mirjana Matea Kovač orcid id orcid.org/0000-0001-7055-2909 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split
Silvija Ugrina ; Split


Full text: croatian pdf 34 Kb

page 254-254

downloads: 355

cite

Full text: english pdf 23 Kb

page 255-255

downloads: 268

cite

Full text: german pdf 164 Kb

page 237-253

downloads: 560

cite


Abstract

U ovome se radu istražuju sličnosti i razlike u motivaciji za učenje njemačkoga i talijanskoga jezika kod maturanata hotelijersko-turističkoga usmjerenja. Instrument testiranja motivacije ispitanika je upitnik sastavljen prema upitnicima koji se koriste radi istraživanja stavova prema stranome jeziku. Rezultati istraživanja ukazuju da ne postoje važne razlike u motivaciji za učenje njemačkoga i talijanskoga jezika te da učenici imaju slične stavove prema uspoređivanim jezicima. Bez obzira na duboku ukorijenjenost talijanskoga jezika u dalmatinskome govoru te kulturi općenito, ispitanici ne pokazuju izraženiji integrativni motiv za učenje toga jezika u odnosu na njemački jezik. Također, ne postoji velika razlika u instrumentalnome motivu buduće materijalne dobrobiti između učenika njemačkoga i talijanskoga jezika bez obzira na činjenicu da su zemlje njemačkoga govornog područja atraktivnije u gospodarskome smislu. Neovisno o učenju njemačkoga ili talijanskoga jezika, učenici smatraju da će im znanje jezika pomoći u karijeri i da će im olakšati preseljenje i zaposlenje u inozemstvu. Potvrđene su pretpostavke o nepostojanju važnih razlika u motivaciji koja je povezana s društvenim statusom i socijalizacijom između govornika njemačkoga i talijanskoga jezika.

Keywords

integrativna motivacija; instrumentalna motivacija; stavovi

Hrčak ID:

200625

URI

https://hrcak.srce.hr/200625

Publication date:

11.12.2017.

Article data in other languages: english german

Visits: 2.681 *