Skip to the main content

Review article

DOKUMENTARNI FILM U NASTAVI MEDIJSKE KULTURE S ASPEKTA UČENIČKOGA ZANIMANJA

Vesna Bjedov orcid id orcid.org/0000-0003-2765-8593 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University Josip Juraj Strossmayer of Osijek
Mateja Šarić ; Donji Miholjac High School


Full text: croatian pdf 270 Kb

page 256-278

downloads: 4.387

cite

Full text: english pdf 27 Kb

page 279-279

downloads: 154

cite


Abstract

U radu se razmatra dokumentarni film u nastavi medijske kulture pri čemu se posebno istražuje aspekt učeničkoga zanimanja za ovaj filmski rod. Ponajprije se definira pojam dokumentarnoga filma, ističu se njegova temeljna obilježja – drukčiji odnos prema stvarnosti, pitanje objektivnosti / istinitosti. Navode se vrste dokumentarnoga filma i prikazuje se kontekst dokumentarnoga filma u nastavi medijske kulture. Namjera je ovoga rada istražiti učeničko zanimanje za dokumentarni film, odnosno zanimanje za pojedinu vrstu dokumentarnoga filma. U istraživanju je primijenjen metodološki postupak anketnoga upitnika koji je obuhvatio sedam tvrdnja i dva pitanja. Anketiranje je provedeno na uzorku od 291 učenika petih, šestih, sedmih i osmih razreda dviju osječkih osnovnih škola. Rezultati su pokazali da ispitani učenici pokazuju zanimanje za dokumentarni film poglavito popularno-znanstveni i antropološki dokumentarni film. Međutim, rezultati su također pokazali i učeničko nerazumijevanje i nepoznavanje pojedinih vrsta dokumentarnoga filma, stoga se ovomu filmskom rodu treba posvetiti veća pozornost u nastavi medijske kulture te poticati učenike na veće zanimanje za ovaj filmski rod.

Keywords

dokumentarni film; vrste dokumentarnoga filma; učeničko zanimanje za dokumentarni film; medijska kultura

Hrčak ID:

200626

URI

https://hrcak.srce.hr/200626

Publication date:

11.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 5.711 *