Skip to the main content

Preliminary communication

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3054

Pozicioniranje suvremenog odgojitelja u pedagogijskoj teoriji i praksi

Mirjana Šagud orcid id orcid.org/0000-0002-5896-6612 ; University of Zagreb, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Pedagogy
Ljubimka Hajdin ; Kindergarten Dječji svijet


Full text: english pdf 132 Kb

page 149-160

downloads: 653

cite

Full text: croatian pdf 132 Kb

page 149-160

downloads: 508

cite


Abstract

U ontogenetskom razvoju dijete je jedinstveno i specifično biće, osim osobnom biografijom definirano i generalnim društvenim vizijama i vrijednostima. U tom smislu važno je stajalište Vygotskog (1996) kojim se nastoji potvrditi teza o tijesnoj povezanosti kulturno-povijesnog konteksta u kojem djeca žive s nekim, djetetu i djetinjstvu svojstvenim, aktivnostima ili tempom i kvalitetom napredovanja.
Nove socijalne studije djetinjstva (bilo da su iz povijesne ili društvene perspektive) i prevladavajući koncept djetinjstva pokazao je da živote djece oblikuju socijalna i kulturna očekivanja odraslih. Ne smije se zanemariti slika djetinjstva kao kritičkog razdoblja koje predstavlja uske “prozore” vremena u kojem je određeni dio tijela najosjetljiviji na odsustvo podražaja (deprivacija) ili na utjecaj iz okoline (obogaćena sredina).
U radu će se problematizirati neke kontradikcije i neprihvatljive tendencije koje se javljaju u interpretiranju i implementiranju suvremene paradigme ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja na područje pedagoške prakse. Analiza će se posebno odnositi na poziciju odgojitelja u procesu dječjih aktivnosti s aspekta djetetova učenja i razvoja. Procjena o konkretnom pozicioniranju unutar dinamičnog praktičnog područja odraz je aktualnih osobnih i stručnih kompetencija i cjelokupnog profesionalnog habitusa odgojitelja.

Keywords

odgojitelj; predškolski kurikul; rani i predškolski odgoj i obrazovanje

Hrčak ID:

200230

URI

https://hrcak.srce.hr/200230

Publication date:

28.2.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.487 *