Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2744

Odnos emocija postignuća, procjena kontrole i vrijednosti te akademskog uspjeha

Barbara Brdovčak ; Department of Psychology, Catholic University of Croatia


Full text: croatian pdf 181 Kb

page 29-41

downloads: 447

cite

Full text: english pdf 181 Kb

page 29-41

downloads: 752

cite


Abstract

Cilj je ovog istraživanja bio ispitati povezanost procjena kontrole i vrijednosti s pozitivnim i negativnim emocijama postignuća vezanim uz učenje i akademski uspjeh. Provedeno je jednokratno korelacijsko istraživanje sa studentima psihologije i sociologije na Hrvatskom katoličkom sveučilištu. Sudionici su ispunili Upitnik emocija postignuća, točnije Ljestvice emocija povezanih s učenjem, Ljestvicu vrijednosti zadatka i Ljestvicu vjerovanja o kontroli nad učenjem iz Upitnika motivacijskih strategija učenja, kao i upitnik općih podataka s dodatnim pitanjem o akademskom uspjehu.
Rezultati su pokazali kako su pozitivne emocije postignuća statistički značajno pozitivno povezane s akademskim uspjehom, a da su negativne emocije postignuća statistički značajno negativno povezane s akademskih uspjehom. Uz to je utvrđena povezanost između ostalih ispitivanih varijabli. Dobiveni rezultati interpretirani su u skladu s teorijskim postavkama i pokazuju praktične implikacije o važnosti emocija u obrazovnom kontekstu.

Keywords

akademski uspjeh; emocije postignuća povezane s učenjem; subjektivna kontrola, subjektivna vrijednost; teorija kontrole i vrijednosti emocija postignuća

Hrčak ID:

201195

URI

https://hrcak.srce.hr/201195

Publication date:

27.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 2.259 *