Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v19i0.2704

Učiteljski stavovi o poučavanju učenika s disleksijom

Valentina Martan orcid id orcid.org/0000-0002-4278-0194 ; Nedelišće Elementary School
Sanja Skočić Mihić orcid id orcid.org/0000-0001-6985-4213 ; Faculty of Teacher Education, University of Rijeka
Andreja Matošević orcid id orcid.org/0000-0003-2974-3150 ; Catholic Elementary School Josip Pavlišić in Rijeka


Full text: english pdf 222 Kb

page 75-97

downloads: 2.212

cite

Full text: croatian pdf 222 Kb

page 75-97

downloads: 593

cite


Abstract

Cilj je ovoga rada istražiti stavove učitelja o poučavanju učenika s disleksijom te utvrditi postoje li statistički značajne razlike u stavovima s obzirom na spol, radno mjesto, inicijalno obrazovanje i trajni profesionalni razvoj. U istraživanju su sudjelovala 233 osnovnoškolska učitelja. Koristila se Skala stavova učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom trofaktorske strukture: (1) individualizirani postupci poučavanja; (2) prilagodba nastavnih materijala i postupaka vrednovanja i (3) podrška razrednim ozračjem i suradnjom. Učitelji imaju pozitivne stavove prema poučavanju učenika s disleksijom u svim trima dimenzijama. Pritom statistički značajno pozitivnije stavove imaju učitelji razredne nastave i oni koji su se usavršavali za rad s učenicima s teškoćama tijekom inicijalnoga i trajnoga profesionalnog razvoja, kao i samostalnim učenjem.
Zaključno, dobivene razlike u stavovima učitelja prema poučavanju učenika s disleksijom s obzirom na njihovu stručnu osposobljenost tijekom inicijalnoga i trajnoga profesionalnog razvoja ukazuju na nužnost sustavnije edukacije učitelja, osobito o načinima prilagodbe nastavnih materijala i postupaka vrednovanja, kako bi na svim razinama obrazovanja učenici s disleksijom dobili obrazovanje primjereno svojim sposobnostima i jakim stranama.

Keywords

disleksija; individualizirano poučavanje; inkluzivno obrazovanje; stavovi; učitelji

Hrčak ID:

201190

URI

https://hrcak.srce.hr/201190

Publication date:

27.12.2017.

Article data in other languages: english

Visits: 4.485 *