Review article
https://doi.org/10.31192/np.16.2.8
Logoterapija u odgoju i obrazovanju – terminološko određenje i sadržajne smjernice
Vladimira Velički
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Damir Velički
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Abstract
U radu se terminološki određuje sintagma logoterapija u odgoju i obrazovanju, odnosno pojam logopedagogija (Logopädagogik). Nakon temeljite jezične analize navedenih pojmova i sintagmi u njemačkom i hrvatskom jeziku, izvedeni su zaključci o prikladnosti njihove uporabe u hrvatskome jeziku. Potrebu za uvođenjem logoterapije u sustav odgoja i obrazovanja uočili su brojni autori još polovicom prošloga stoljeća. Kontinuirano intenziviranje potrebe za logoterapijom u pedagoškom radu potkrepljuje se statističkim podatcima o stanju mentalnog zdravlja djece i mladih u Hrvatskoj i svijetu. Oslanjajući se na djela Viktora E. Frankla, te ostalih relevantnih autora, poput Elisabeth Lukas, analiziraju se mogućnosti implementacije logoterapijskih načela u odgoj i obrazovanje, analiziraju i međusobno se uspoređuju postojeće edukacije iz toga područja u Hrvatskoj i šire u svijetu te se izvode nove sadržajne smjernice za to područje.
Keywords
logoterapija; odgoj; obrazovanje; logopedagogija; smisao
Hrčak ID:
203393
URI
Publication date:
10.7.2018.
Visits: 4.977 *