Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.31192/np.16.2.8

Logoterapija u odgoju i obrazovanju – terminološko određenje i sadržajne smjernice

Vladimira Velički ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Damir Velički ; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 192 Kb

str. 333-347

preuzimanja: 2.085

citiraj


Sažetak

U radu se terminološki određuje sintagma logoterapija u odgoju i obrazovanju, odnosno pojam logopedagogija (Logopädagogik). Nakon temeljite jezične analize navedenih pojmova i sintagmi u njemačkom i hrvatskom jeziku, izvedeni su zaključci o prikladnosti njihove uporabe u hrvatskome jeziku. Potrebu za uvođenjem logoterapije u sustav odgoja i obrazovanja uočili su brojni autori još polovicom prošloga stoljeća. Kontinuirano intenziviranje potrebe za logoterapijom u pedagoškom radu potkrepljuje se statističkim podatcima o stanju mentalnog zdravlja djece i mladih u Hrvatskoj i svijetu. Oslanjajući se na djela Viktora E. Frankla, te ostalih relevantnih autora, poput Elisabeth Lukas, analiziraju se mogućnosti implementacije logoterapijskih načela u odgoj i obrazovanje, analiziraju i međusobno se uspoređuju postojeće edukacije iz toga područja u Hrvatskoj i šire u svijetu te se izvode nove sadržajne smjernice za to područje.

Ključne riječi

logoterapija; odgoj; obrazovanje; logopedagogija; smisao

Hrčak ID:

203393

URI

https://hrcak.srce.hr/203393

Datum izdavanja:

10.7.2018.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 4.058 *