Skip to the main content

Review article

Geštalt pedagogija kao „dodana vrijednost” religiozne edukacije

Iva Nežič Glavica ; Sveučilište u Ljubljani, Teološki fakultet


Full text: croatian pdf 499 Kb

page 243-265

downloads: 1.193

cite


Abstract

Geštalt pedagogija ima svoje korijene u geštalt filozofiji, geštalt psihologiji, geštalt terapiji i humanističkoj psihologiji. Nastala je u krugu pedagoga koji su se zauzimali za prijenos koncepata i metoda spomenutih disciplina na pedagoško područje. Kao cjelovita pedagogija u samo središte procesa učenja stavlja, uz favorizirane kognitivne dimenzije, još i afektivnu, tjelesnu i duhovnu komponentu učenja, razvijajući ih pomoću kreativnih metoda učenja. Geštalt pedagoške pristupe uveo je u religioznu edukaciju dr. Albert Höfer, koji je zajedno sa svojim suradnicima na temelju smještaja geštalt pedagogije u kršćansku tradiciju, obnovio koncept religioznog učenja u Austriji. Svojim modelom učenja i poučavanja na nov je način odredio ulogu učitelja i učenika, a slijedom toga unio u vjeronauk iskustvena prihvaćanja samog učenja, čime je znatno obogatio sadržaje vjeronauka u svrhu poticanja učenikova osobnog razvoja te istovremenog uvođenja u cjelovitost osobne vjere te preuzimanje aktivne uloge unutar Crkve i društva.

Keywords

geštalt pedagogija; cjelovita pedagogija; AlbertHöfer; biografsko učenje; duhovno-religiozna dimenzija učenika i učitelja

Hrčak ID:

203952

URI

https://hrcak.srce.hr/203952

Publication date:

1.7.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 3.115 *