Skip to the main content

Review article

Analiza (reforme) finskog obrazovnog sustava u kontekstu kurikularne reforme u Hrvatskoj

Marjan Marino Ninčević orcid id orcid.org/0000-0002-3027-4729 ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu
Ivan Zvonimir Bošković ; Hrvatski studiji Sveučilišta u Zagrebu


Full text: croatian pdf 196 Kb

page 266-294

downloads: 731

cite


Abstract

Finski obrazovni sustav primjer je uspješnog sustava obrazovanja. Autori su analizom službenih dokumenata i spisa finskih vlada, te ostale literature od 50-ih i 60-ih godina 20. stoljeća do danas, a koja se odnosi na reformu/reforme finskog obrazovnog sustava, došli do zajedničkih odrednica obrazovnih sustava i stvorili teoriju koja može biti podloga za reforme obrazovnih sustava u drugim zemljama. Opisane su i analizirane vodeće ideje koje imaju čvrsto uporište u finskom društvu, poput jednakih obrazovnih mogućnosti, podizanja razine obrazovanosti, prava na besplatno obrazovanje i nordijskoga tradicionalnog pristupa obrazovanju te odnosa prema nastavničkom zvanju. Naglasak je stavljen na srednjoškolsko obrazovanje kao jedan od segmenata obrazovanja kroz koje prolaze finski učenici tijekom školovanja te na finski nacionalni kurikulum za više srednjoškolsko obrazovanje, u kojem su najbolje vidljive specifičnosti ovog obrazovnog sustava. Finci su se, nakon burne prošlosti u 20. stoljeću, uhvatili u koštac s problemima i nadvladali ideološke podjele unutar društva te nisu dopustili da ideološka razjedinjenost i promjene vlada utječu na proces modernizacije obrazovanja.

Keywords

reforma; finski obrazovni sustav; škola; srednjoškolsko obrazovanje; kurikulum

Hrčak ID:

203954

URI

https://hrcak.srce.hr/203954

Publication date:

1.7.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 2.131 *