Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.32728/tab.15.2018.18

Što Zagorkine žene ubojice svjedoče o Lombrosu

Vladan Čutura


Full text: croatian pdf 259 Kb

page 302-316

downloads: 546

cite


Abstract

Kriminalistički romani odnedavno su, s nizom drugih artefakata
popularne kulture, postali važnim analitičkim objektom
suvremenih kriminoloških istraživanja. Upravo zato će
interpretativni okvir rada činiti logičke i argumentacijske strategije
teorije kulturalne kriminologije koja, hipotetičko-deduktivnim
pristupom problemu kriminala, na tvorevine kulturnih praksi gleda
kao na analitičke objekte. Mnoge ideje kulturalnih kriminologa
temelje se na uvidu da elementi kulture prenose određena
značenja o kriminalu, a krimić raznoliko uprizoruje ono što
kulturalna kriminologija nastoji postići. Riječ je o tome da ovaj
književni žanr pruža uvide u šire društvene percepcije o problemu
kriminala i otkriva ono što je ostalo skriveno iza „pročelja službene
kriminologije“ (Ferell 2008). Na taj se način šire i spoznaje o
uzročnicima kriminalnih i aberacijskih ponašanja. Unutar iskoraka
prema kulturi namjera je pokazati nove tendencije umrežavanja
kriminologije s disciplinama književne teorije i izučavanja
književnih činjenica. U pronalaženju mjesta na kojima se preklapaju
teme iz područja kriminologije, teorije književnosti i kulture,
pokušat ćemo ponuditi nova čitanja kriminalističkoga žanra te
ukazati na moguća obogaćivanja kriminoloških istraživanja.

Keywords

hrvatska književnost, kriminal, kriminalistički roman, kriminologija, kulturalna kriminologija, popularna kultura

Hrčak ID:

205055

URI

https://hrcak.srce.hr/205055

Visits: 888 *