Review article
https://doi.org/10.32728/tab.15.2018.18
Što Zagorkine žene ubojice svjedoče o Lombrosu
Vladan Čutura
Abstract
Kriminalistički romani odnedavno su, s nizom drugih artefakata
popularne kulture, postali važnim analitičkim objektom
suvremenih kriminoloških istraživanja. Upravo zato će
interpretativni okvir rada činiti logičke i argumentacijske strategije
teorije kulturalne kriminologije koja, hipotetičko-deduktivnim
pristupom problemu kriminala, na tvorevine kulturnih praksi gleda
kao na analitičke objekte. Mnoge ideje kulturalnih kriminologa
temelje se na uvidu da elementi kulture prenose određena
značenja o kriminalu, a krimić raznoliko uprizoruje ono što
kulturalna kriminologija nastoji postići. Riječ je o tome da ovaj
književni žanr pruža uvide u šire društvene percepcije o problemu
kriminala i otkriva ono što je ostalo skriveno iza „pročelja službene
kriminologije“ (Ferell 2008). Na taj se način šire i spoznaje o
uzročnicima kriminalnih i aberacijskih ponašanja. Unutar iskoraka
prema kulturi namjera je pokazati nove tendencije umrežavanja
kriminologije s disciplinama književne teorije i izučavanja
književnih činjenica. U pronalaženju mjesta na kojima se preklapaju
teme iz područja kriminologije, teorije književnosti i kulture,
pokušat ćemo ponuditi nova čitanja kriminalističkoga žanra te
ukazati na moguća obogaćivanja kriminoloških istraživanja.
Keywords
hrvatska književnost; kriminal; kriminalistički roman; kriminologija; kulturalna kriminologija; popularna kultura
Hrčak ID:
205055
URI
Publication date:
4.9.2018.
Visits: 1.691 *