Skip to the main content

Professional paper

https://doi.org/10.17234/Croatica.42.2

Kontrastivna sintaksa hrvatskoga jezika u gimnazijskom udžbeniku Ive Pranjkovića s motrišta kontrastivnog pristupa narječnim temama

Jadranka Nemeth-Jajić orcid id orcid.org/0000-0001-5358-8598 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Split, Split, Croatia


Full text: croatian pdf 202 Kb

page 27-38

downloads: 573

cite


Abstract

U gimnazijskom udžbeniku Hrvatski jezik 3 Ive Pranjkovića prvi je put u sintaktičkom opisu hrvatskih narječja primijenjen kontrastivni pristup i time uspostavljen nov model predstavljanja narječnih tema u srednjoškolskim udžbenicima. Riječ je o udžbeničkoj cjelini u kojoj se usporedno donose sintaktičke osobitosti čakavskoga, kajkavskoga i štokavskoga narječja u njihovu međusobnom odnosu i u odnosu prema standardnome jeziku. Kontrastivni pristup u učenju i poučavanju hrvatskoga jezika nije nov, no ipak se u praksi nedostatno primjenjuje, pa navedena udžbenička cjelina tim više zavrjeđuje pozornost. Stoga se u ovome radu utvrđuje način na koji se kontrastivni pristup očituje u tom gimnazijskom udžbeniku i uspoređuje se s pristupima narječnim temama u drugim srednjoškolskim udžbenicima. Ujedno se upućuje na mogućnosti primjene kontrastivnog pristupa i razloge zbog kojih je taj pristup poželjan u nastavi hrvatskoga jezika na svim naobrazbenim stupnjevima.

Keywords

hrvatska narječja; kontrastivni pristup; srednjoškolski udžbenici hrvatskoga jezika

Hrčak ID:

206736

URI

https://hrcak.srce.hr/206736

Publication date:

30.10.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.387 *