Economic Review, Vol. 58 No. 12, 2007.
Professional paper
TEOREM OVOJNICE U TEORIJI PONAŠANJA POTROŠAČA
Ilko Vrankić
Jelena Vrbetić
Abstract
U ovome radu optimizaciju uz ograničenja smještamo u kontekst
učinkovite raspodjele ograničenog dohotka i izvodimo Marshallove funkcije potražnje i indirektnu funkciju korisnosti. Ispitivanjem svojstava indirektne funkcije korisnosti dolazimo do teorema ovojnice na koji se oslanjamo u komparativno-statičkoj analizi. Rezultati koje u okviru teorije ponašanja potrošača povezujemo s teoremom ovojnice imaju zanimljivo ekonomsko tumačenje i osnova su dualnog pristupa koji mukotrpno rješavanje sustava jednadžbi u izvođenju funkcija potražnje zamjenjuje lagodnijim operacijama
deriviranja i dijeljenja.
Keywords
učinkovita raspodjela ograničenog dohotka; komparativno- statička analiza; teorem ovojnice; Royov identitet; dualnost
Hrčak ID:
19421
URI
Publication date:
10.1.2008.
Visits: 6.051 *