Skip to the main content

Professional paper

TEOREM OVOJNICE U TEORIJI PONAŠANJA POTROŠAČA

Ilko Vrankić
Jelena Vrbetić


Full text: croatian pdf 139 Kb

page 881-889

downloads: 4.196

cite


Abstract

U ovome radu optimizaciju uz ograničenja smještamo u kontekst
učinkovite raspodjele ograničenog dohotka i izvodimo Marshallove funkcije potražnje i indirektnu funkciju korisnosti. Ispitivanjem svojstava indirektne funkcije korisnosti dolazimo do teorema ovojnice na koji se oslanjamo u komparativno-statičkoj analizi. Rezultati koje u okviru teorije ponašanja potrošača povezujemo s teoremom ovojnice imaju zanimljivo ekonomsko tumačenje i osnova su dualnog pristupa koji mukotrpno rješavanje sustava jednadžbi u izvođenju funkcija potražnje zamjenjuje lagodnijim operacijama
deriviranja i dijeljenja.

Keywords

učinkovita raspodjela ograničenog dohotka; komparativno- statička analiza; teorem ovojnice; Royov identitet; dualnost

Hrčak ID:

19421

URI

https://hrcak.srce.hr/19421

Publication date:

10.1.2008.

Article data in other languages: english

Visits: 6.051 *