Skip to the main content

Review article

SEGMENTACIJA TRŽIŠTA-TEMELJ IZRADE STRATEGIJE NA PRIMJERU PODUZEĆA MORSKOG BRODARSTVA

Ivan Mencer ; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci


Full text: croatian pdf 15.806 Kb

page 159-168

downloads: 321

cite


Abstract

Izučavanje tržišta morskog brodarstva potrebno je zbog njegove kompleksnosti i dinamičnosti. To se tržište dijeli na tržišta linijskog, slobodnog i tankerskog brodarstva. Ta se tržišta međusobno razlikuju prema vremenskoj dinamici održavanja plovidbenih pravaca, vrstama dobara s obzirom na količinu jediničnih tereta, kemijskim svojstvima i načinu oblikovanja Jediničnih tereta, zatim vrstama i veličini jediničnih prijevoznih kapaciteta i organizaciji poslovanja, odnosno obliku poslovnog djelovanja na tržištu. Karakteristike morskog brodarstva su: tradicionalizam, integralnost, internacionalnost, heterogenost, tržišni oblici, protekcionizam, tehnički progres, međunarodne ekonomske integracije i konjunkurne oscilacije. Proučavanje nabrojenih karakteristika omogućuje pretpostavljanje utjecaja na poslovne odluke brodara. Odnosno, poznavanje karakteristika tržišta morskog brodarstva znatno pridonosi izradi svrsishodne strategije pojedinog brodara.

Keywords

tipologija tržišta; tržište morskog brodarstva

Hrčak ID:

209495

URI

https://hrcak.srce.hr/209495

Publication date:

8.12.1999.

Visits: 853 *