Pregledni rad
SEGMENTACIJA TRŽIŠTA-TEMELJ IZRADE STRATEGIJE NA PRIMJERU PODUZEĆA MORSKOG BRODARSTVA
Ivan Mencer
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci
Sažetak
Izučavanje tržišta morskog brodarstva potrebno je zbog njegove kompleksnosti i dinamičnosti. To se tržište dijeli na tržišta linijskog, slobodnog i tankerskog brodarstva. Ta se tržišta međusobno razlikuju prema vremenskoj dinamici održavanja plovidbenih pravaca, vrstama dobara s obzirom na količinu jediničnih tereta, kemijskim svojstvima i načinu oblikovanja Jediničnih tereta, zatim vrstama i veličini jediničnih prijevoznih kapaciteta i organizaciji poslovanja, odnosno obliku poslovnog djelovanja na tržištu. Karakteristike morskog brodarstva su: tradicionalizam, integralnost, internacionalnost, heterogenost, tržišni oblici, protekcionizam, tehnički progres, međunarodne ekonomske integracije i konjunkurne oscilacije. Proučavanje nabrojenih karakteristika omogućuje pretpostavljanje utjecaja na poslovne odluke brodara. Odnosno, poznavanje karakteristika tržišta morskog brodarstva znatno pridonosi izradi svrsishodne strategije pojedinog brodara.
Ključne riječi
tipologija tržišta; tržište morskog brodarstva
Hrčak ID:
209495
URI
Datum izdavanja:
8.12.1999.
Posjeta: 853 *