Skip to the main content

Preliminary communication

Evaluacija tematskih radionica muzejskoga programa Čudotvornica

Nataša Vlah orcid id orcid.org/0000-0003-3965-0927 ; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Andrea Rotim orcid id orcid.org/0000-0001-5993-878X
Tamara Mataija orcid id orcid.org/0000-0001-8094-3831 ; Maritime and History Museum of the Croatian Littoral


Full text: english pdf 284 Kb

page 120-120

downloads: 124

cite

Full text: croatian pdf 284 Kb

page 99-119

downloads: 351

cite


Abstract

Temeljni je cilj rada prikazati evaluacije radionice Čudotvornica Pomorskoga i povijesnoga muzeja Hrvatskoga primorja Rijeka za djecu s aspekta učenika, voditelja, učitelja i roditelja kako bi se utvrdio doživljaj radionice iz različitih perspektiva. U istraživanju je sudjelovalo 572 ispitanika, od toga 340 učenika, 25 voditelja, 23 učitelja i 184 roditelja. Korištene su metode kvantitativne metodologije, uz neke kvalitativne pokazatelje.
Učenici su vrlo pozitivno evaluirali istraživačku komponentu i vlastitu motiviranost, dok su aspekt primjene znanja evaluirali malo slabije. Razlike između djevojčica i dječaka utvrđene su na radionici Kad narastem, bit ću kustos, nakon koje djevojčice više, a dječaci manje planiraju primijeniti i razmišljati o naučenom. Mlađi učenici imaju veću motivaciju i želju za ponovnim sudjelovanjem na Malim arheolozima, a stariji bi više primjenjivali i razmišljali o naučenom u radionici Kad narastem, bit ću kustos. Voditeljice su najzadovoljnije poticajnim sredstvima Muzeja, dok slabije procjenjuju zadovoljstvo provedenim metodama rada. Roditeljima je drago da je dijete iskustveno učilo u pratnji učiteljice i smatraju kako je dobro da škola surađuje s muzejima. Učiteljice su motiviranost učenika procijenile kao visoku te smatraju kako je znanje učenika prošireno i obogaćeno novim spoznajama.
Doprinos je rezultata u pozitivnoj verifikaciji provedenih radionica i preporuci za provedbom ovoga vida iskustvenoga učenja u odgojno-obrazovnoj praksi.

Keywords

evaluacija; muzej; muzejska pedagogija; radionica

Hrčak ID:

211092

URI

https://hrcak.srce.hr/211092

Publication date:

23.10.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.101 *