Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.2983

Pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda osnovne škole s obzirom na izloženost sadržaju u udžbenicima

Martina Kolar Billege orcid id orcid.org/0000-0002-4013-9141 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Monika Blum orcid id orcid.org/0000-0001-6087-8016 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Full text: english pdf 247 Kb

page 49-70

downloads: 194

cite

Full text: croatian pdf 247 Kb

page 49-70

downloads: 221

cite


Abstract

U radu smo istražili pravopisno znanje hrvatskoga jezika učenika četvrtoga razreda u pisanju riječi koje sadrže č i ć s obzirom na izloženost tim riječima u udžbenicima hrvatskoga jezika. U oba udžbenika evidentirane su ukupno 4552 riječi koje sadrže č i ć, a od toga je 1436 riječi različito.
Istraživanjem smo utvrdili koje su riječi u udžbeniku hrvatskoga jezika frekventne, a koje manje frekventne te smo s pomoću kontrolnoga diktata provjerili znanje pravilnoga pisanja 10 najfrekventnijih i 22 najmanje frekventne riječi. Rezultati pokazuju da su učenici bili statistički značajno uspješniji u pisanju frekventnijih riječi nego u onima manje frekventnima. Nije dobivena statistički značajna razlika u uspjehu učenika s obzirom na spol. Da bi učenje pravopisnih sadržaja bilo uspješno, učenike je potrebno izlagati jezičnometodičkim predlošcima koji su zasićeni tim sadržajem.

Keywords

metodika hrvatskoga jezika; pravopisno znanje; primarno obrazovanje; udžbenici.

Hrčak ID:

214277

URI

https://hrcak.srce.hr/214277

Publication date:

30.10.2018.

Article data in other languages: english

Visits: 1.307 *