Review article
INTERNACIONALIZACIJA POSLOVANJA NA TEMELJU FRANŠIZNOGA MODELA: PRIMJER FRANŠIZE SURF ‘N’ FRIES
Nataša Rupčić
orcid.org/0000-0002-9915-8881
; Ekonomski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Davor Pezdevšek
Abstract
Poslovni model franšizinga jedan je od najbrže rastućih oblika poslovanja s velikim utjecajem na razvoj gospodarstva, posebno manje razvijenih država. Franšizno poslovanje ima niz prednosti u odnosu na druge oblike poslovanja. Jedna od ključnih prednosti je niži stupanj poslovnoga rizika s obzirom da se preuzima postojeći, razrađeni i uspješni poslovni model. Franšizing posebno koriste oni poduzetnici koji nisu sigurni u uspjeh vlastitoga poslovnoga modela. Franšizing je pogodan način poslovanja i za vlasnike franšize koji žele proširiti svoje poslovanje, posebno u druge države sa specifičnim poslovnim uvjetima. Ciljevi ovoga istraživanja su prikazati teorijske spoznaje o franšizi kao obliku poslovanja te analizirati franšizni sustav Surf ‘n’ Fries kao poslovni model osmišljen na jedinstvenoj metodi proizvodnje, pakiranja i posluživanja pomfrita. Svrha istraživanja je utvrditi mogućnosti primjene franšiznoga poslovanja kao načina međunarodnoga širenja hrvatskih poduzetnika.
Keywords
poslovni model; franšizno poslovanje; inoviranje; intelektualno vlasništvo; franšiza Surf ‘n’ Fries.
Hrčak ID:
216539
URI
Publication date:
31.12.2018.
Visits: 2.884 *