Skip to the main content

Professional paper

UTJECAJ PODUČAVANJA U MALIM KOOPERATIVNIM SKUPINAMA NA USVAJANJE ZNANJA I ZADOVOLJSTVO STUDENATA

Mira KLARIN


Full text: croatian pdf 832 Kb

page 639-656

downloads: 772

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je usporediti učinke klasičnog
podučavanja i učinke kooperativnog (suradničkog)
podučavanja na studente. Učinci su se promatrali na
kognitivnom planu (procjenom stereotipnih znanja) i na
motivacijskom planu (subjektivnom procjenom zadovoljstva
realiziranom nastavom). Studenti (N=71) su podijeljeni u
dvije skupine (N1=41, N2=30), a nastavu iz razvojne
psihologije slušali su na dva definirana načina (klasičan i
kooperativan u malim skupinama). Druga, manja skupina
studenata podijeljena je u dvije još manje skupine (po 15
studenata u svakoj). Prije i nakon završetka edukacije (poslije
dva mjeseca, odnosno nakon realiziranih osam predavanja i
osam radionica) provedeno je ispitivanje spomenutim
mjernim instrumentima. Rezultati analize varijance ukazuju
na zaključak da postoji razlika u količini stereotipa koji se
značajno povećavaju u funkciji tradicionalne edukacije.
Značajno veće zadovoljstvo načinom realizacije nastave
pokazuju studenti koji su podučavani kooperativnom
metodom podučavanja. Različite učinke podučavanja mogli
bismo objasniti intrinzičnom motivacijom koja se razvija
tijekom kooperativnog podučavanja.

Keywords

Hrčak ID:

20462

URI

https://hrcak.srce.hr/20462

Publication date:

31.10.1998.

Article data in other languages: english german

Visits: 1.759 *