Review article
Filozofija i pedagogija MartinaBubera s poveznicom prema waldorfskoj pedagogiji
Lasta Pavić Orešković
orcid.org/0000-0003-1874-9186
Draženko Tomić
orcid.org/0000-0003-3447-7838
; Učiteljski fakultet Sveučilišta u Zagrebu
Abstract
Rad se bavi temeljnim obilježjima filozofije dijaloga (dijalogike) Martina Bubera. Izložena su bitna obilježja dijaloga, odnosa, odnosno susreta, onako kako ih izražava Buber kroz ja-ti i ja-ono stav. Sagledan je pedagoški pristup utemeljen na filozofiji dijaloga te je ukazano na asimetričnost odgojno-obrazovnog odnosa, ulogu odgojitelja koji bi odnos trebao sagledavati kroz prizmu odgojenika, odgojiteljeve bitne
osobne i profesionalne kvalifikacije. Istaknuta je važnost odgoja osobne i društvene odgovornosti kroz odgoj stvaralaštva i zajedništva.
Uočeno je da dijalogika ima niz dodirnih točaka s waldorfskom pedagogijom, a istaknute su: odgoj duhovnosti i moralno-etički odgoj, neposredno iskustvo s prirodom, zadovoljavanje dnevnih potreba, specifičnost razvoja socijalnih kompetencija, upoznavanje fenomena svijeta i čovjeka kroz odgoj umjetnošću, inzistiranje na indirektnom poučavanju bez analitičko-racionalnog te stvaranje uvjeta za samoodgoj.
Keywords
Martin Buber; filozofija dijaloga; dijalogika; waldorfska pedagogija
Hrčak ID:
223373
URI
Publication date:
15.7.2018.
Visits: 1.569 *