Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.22522/cmr20190142

Uloga medijske pismenosti u samopredodžbi mladih uvjetovanoj medijskim idealima ljepote

Tea Stipan orcid id orcid.org/0000-0002-2196-6459 ; Bruketa & Zinic & Grey, Zagreb, Hrvatska


Full text: croatian pdf 1.326 Kb

page 98-119

downloads: 1.618

cite


Abstract

Mediji danas čine sastavni dio naše svakodnevice i jedan od najvažnijih načina interakcije s okolinom, što je osobito značajno kod mladih osoba, za koje mediji predstavljaju bitan agens socijalizacije i čimbenik koji utječe na oblikovanje identiteta. Sociokulturni standardi ljepote prikazani u medijima mogu imati značajan utjecaj na samopredodžbu vlastitog izgleda kod mladih, kao i na njihove stavove prema poželjnom izgledu. Rezultati dosad provedenih istraživanja pokazuju kako medijski prikazi ideala ljepote bitno utječu na način na koji mlade osobe percipiraju vlastiti izgled. Pregled dostupne literature na temu pokazao je da kratkoročne intervencije medijske pismenosti djeluju u smislu izazivanja medijskog skepticizma i smanjivanja negativnih učinaka, no da stvarne promjene u stavovima zahtijevaju dugotrajnije intervencije. Cilj ovog preglednog rada jest pružiti podrobni uvid u dosadašnja teorijska i istraživačka postignuća iz područja utjecaja medija na samopredodžbu vlastitog izgleda kod mladih te dati smjernice daljnjem proučavanju važnosti medijske pismenosti u regulaciji zadovoljstva vlastitim tijelom.

Keywords

samopredodžba tijela; medijska pismenost; medijski ideali; utjecaj medija; mladi i mediji

Hrčak ID:

223655

URI

https://hrcak.srce.hr/223655

Publication date:

30.7.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 3.250 *