Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3052
Studenti i odgajatelji u igri s djecom: pristup igri posredstvom teorije stanja ega
Aleksandra Šindić
; University of Banja Luka, Faculty of Philosophy, Study Programme for Preschool Education
Tamara Pribisev Beleslin
orcid.org/0000-0001-9367-2866
; University of Banja Luka, Faculty of Philosophy, Study Programme for Preschool Education
Abstract
Ovaj rad predstavlja rezultate istraživanja koje je igri pristupilo putem koncepcije transakcijske analize. Cilj istraživanja (n1=61 student, n2=50 odgajatelja) bio je odrediti učestalost pojave stanja ega (Dijete, Odrasla osoba, Roditelj) za vrijeme igre s djecom. Premda se odgajatelji i studenti često koriste svim trima stanjima, rezultati su pokazali kako postoji statistički značajna razlika kod stanja Odrasle osobe u odgajatelja, kao i manjak iskaza stanja Djeteta u studenata. Regresijskom analizom došli smo do spoznaje da stanje Odrasle osobe predviđa sudjelovanje odgajatelja i studenata u igri (β=,245; t=-2,64; p=,009), a t-test je otkrio statistički značajne razlike u srednjim vrijednostima između Odrasle osobe i Djeteta na strani odgajatelja (Odrasla osoba: t=2,718; p=,008; d=,5, Dijete: t=2,167; p=,0032; d=,42). Za vrijeme igre Odrasla se osoba smatra najproduktivnijim temeljem za razvoj igre i zaigranosti. Naglašava se važnost oblikovanja profesionalnog usavršavanja prema razvijanju znanja i analitičkim iskustvima u kontekstu (Odrasla osoba), kao i postizanje spontanosti i poticanje emocija za vrijeme igre (Slobodno dijete).
Keywords
predškolski odgoj i obrazovanje; stanja ega; kompetencije za igru; transakcijska analiza.
Hrčak ID:
224089
URI
Publication date:
17.12.2018.
Visits: 1.969 *