Preliminary communication
https://doi.org/10.15516/cje.v20i0.3025
Vrtić kao zaštitni čimbenik u razvoju predškolske djece iz rizičnih skupina: percepcija radnih kapaciteta odgajatelja
Sanja Tatalović Vorkapić
orcid.org/0000-0002-9170-8455
; University of Rijeka, Faculty of Teacher Education
Ivana Mihić
orcid.org/0000-0002-5401-6759
; University of Novi Sad, Faculty of Philosophy, Department of Psychology
Martina Matovina
; Kindergarten Rijeka
Abstract
U istraživanju je sudjelovao 161 odgajatelj iz različitih vrtića u Primorsko-goranskoj županiji. Primijenjena je Skala za procjenu rizičnih uvjeta i kapaciteta vrtića za rad s rizićnim obiteljima. Sastoji se od dviju subskala koje mjere razinu rizičnosti uvjeta i dviju subskale koje mjere mogućnosti odgajatelja za rad s djecom iz rizičnih skupina (djeca s posebnim potrebama, pripadnici romske nacionalne manjine, djeca iz sustava socijalne zaštite, iz nisko poticajnih obitelji, iz obitelji s kronično oboljelim članom, iz obitelji čiji se roditelji razvode i čija majka pati od depresije).
Utvrđene su povišene razine kako rizičnosti pojedinih uvjeta predškolske djece, tako i očekivanih poteškoća u njihovu razvoju. Odgajatelji su procijenili da imaju umjerene mogućnosti za brigu o djeci iz rizičnih obitelji, kao i višu razinu dobiti koju djeca mogu imati od boravka u vrtiću. Utvrđene su važne pozitivne korelacije između razina rizičnosti, očekivanih poteškoća i dobiti koje djeca mogu imati od boravka u vrtiću, no samo za neke od ispitivanih vrsta rizika. Doprinos ovog istraživanja jest u važnim implikacijama za unapređenje odgojno-obrazovne prakse u smjeru artikulacije potreba za daljnjom edukacijom odgajatelja u okviru različitih razvojnih rizika.
Keywords
djeca predškolske dobi; kompetencije; odgajatelji; odgojno-obrazovni rad s rizičnim skupinama; rani i predškolski odgoj i obrazovanje; rizični uvjeti
Hrčak ID:
224081
URI
Publication date:
17.12.2018.
Visits: 2.334 *