Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3136

Odrednice pozicioniranja brenda u visokom obrazovanju – što najviše utječe na zadovoljstvo studenata?

Aleksandar Brzaković ; University Business Academy, Faculty of Applied Management, Economics and Finance
Tomislav Brzaković orcid id orcid.org/0000-0001-9187-7251 ; University Business Academy, Faculty of Applied Management, Economics and Finance
Pavle Brzaković orcid id orcid.org/0000-0001-5184-9627 ; University Business Academy, Faculty of Applied Management, Economics and Finance


Full text: english pdf 274 Kb

page 407-436

downloads: 438

cite

Full text: croatian pdf 274 Kb

page 407-436

downloads: 490

cite


Abstract

Brendovi su postali važan čimbenik za opstanak organizacija u modernome društvu. Prisutni su u svim domenama života: ekonomskoj, društvenoj, obrazovnoj, kulturnoj, sportskoj, itd. Jaki brendovi rezultat su pažljivog i kreativnog planiranja. Pozicioniranje brenda od strateške je važnosti za kompaniju, jer ono predstavlja način na koji se na potrošača ostavlja dubok dojam pa on povezuje brend s nečim određenim i poželjnim, a upravo to jedan brend čini drugačijim od ostalih. Brendovi imaju financijsku vrijednost jer stvaraju sliku o samoj vrijednosti u mislima i srcima potrošača. Brend može uvjeriti potrošača da mu je potreban, koristan i da je ekskluzivan i bolji od ostalih, a također gradi i emocionalnu privrženost. Postoje brojni čimbenici koji utječu na poziciju brenda u mislima potrošača. Studenti se također ubrajaju u potrošače. Cilj je ovoga rada s pomoću bitnih parametara ispitati u kojoj su mjeri studenti zadovoljni odabranim fakultetima. U tom smo procesu primijenili faktorsku analizu i, umjesto usmjeravanja pažnje na velik broj prije utvrđenih čimbenika, zahvaljujući njihovu smanjenom broju, stvorit ćemo uvjete koji će nam omogućiti izradu strategije za optimiziranje odabranih čimbenika. S pomoću te metode moći ćemo odrediti čimbenike koji objašnjavaju ispitivani fenomen, tj. čimbenike koji mogu objasniti najveći dio njegove ukupne varijabilnosti.

Keywords

identitet brenda; osobnost brenda; visoko obrazovanje; marketinška komunikacija; sveučilište kao brend.

Hrčak ID:

225037

URI

https://hrcak.srce.hr/225037

Publication date:

26.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.812 *