Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3107
Procjena provedbe odgojno-obrazovne inkluzivne prakse učitelja i nastavnika
Anela Nikčević-Milković
orcid.org/0000-0001-6216-456X
; University of Zadar, Department of Teacher Education Studies in Gospić
Denis Jurković
orcid.org/0000-0003-4408-5117
; University of Zadar, Department of Teacher Education Studies in Gospić
Josip Durdov
orcid.org/0000-0002-2441-8888
; Primary school Dr Jure Turić in Gospić
Abstract
Rezultati istraživanja procjene provedbe inkluzivne prakse u Ličko-senjskoj županiji pokazuju da većina učitelja i nastavnika ima pozitivnu percepciju o njezinoj provedbi. Dok većina učitelja ima iskustvo rada s učenicima s teškoćama u razvoju, kod nastavnika je to iskustvo slabije. I jedni i drugi uglavnom ostvaruju suradnju sa stručno-razvojnom službom škole, ali ne i sa stručnjacima izvan škole. Učitelji manje obrazovani za rad s tim učenicima, s većom potporom škole više metodičko-didaktički oblikuju nastavu, individualiziraju programe te se stručno usavršavaju i surađuju. Oni u odnosu na nastavnike značajno pozitivnije procjenjuju primjenu adekvatnih metoda i načina rada s tim učenicima, primjenu individualiziranih programa, stručno usavršavanje i suradnju. Multivarijantnom analizom pokazalo se da učitelji s nižim stupnjem obrazovanja za rad s tim učenicima te većom potporom škole imaju pozitivnije procjene metodičko-didaktičkih aspekata rada, primjene individualiziranih programa, stručnog usavršavanja i suradnje, kao i prihvaćanja učenika s teškoćama od vršnjaka i roditelja. S manjim brojem učenika u razredu, manjim iskustvom rada s tim učenicima, humanističkim i društvenim profilom nastavnika, procjene uključivanja tih učenika postaju pozitivnije. Učitelji, za razliku od nastavnika, pozitivnije procjenjuju vlastitu kompetentnost što je suradnja s roditeljima tih učenika manja.
Keywords
odgojno-obrazovna inkluzija; procjena provedbe inkluzivne prakse; učenici s teškoćama u razvoju; učitelji i nastavnici osnovnih i srednjih škola.
Hrčak ID:
225036
URI
Publication date:
26.6.2019.
Visits: 2.431 *