Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238

Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici

Sonja Kovačević orcid id orcid.org/0000-0001-6563-1231 ; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Teacher Education


Full text: croatian pdf 235 Kb

page 639-663

downloads: 551

cite

Full text: english pdf 235 Kb

page 639-663

downloads: 712

cite


Abstract

Od nastanka škole i postojanja nastave u njoj postoji svojevrsno opterećenje o njezinoj progresivnoj ulozi. Progresivistički su reformatori bili zaokupljeni pedagoškom interpretacijom pedocentrističke koncepcije obrazovanja i metodološke i metodičke operacionalizacije tzv. metode usmjerene na dijete. Pedagoški progresivizam polazio je od toga da se obrazovanje temelji na činjenici da ljudi kao društvena bića najbolje uče i usvajaju znanja stvarnim životnim aktivnostima. Procesi usvajanja novih znanja sve češće se događaju upravo izvan do sada poznate didaktičke organizacijske sheme i ako ne pristane na brzo prilagođavanje, škola će izgubiti tu utrku. Podrazumijeva li napreadk u smislu unapređenja nastave novine u nastavno-obrazovnoj tehnologiji ili u nastavnoj organizaciji, ili je progres u pedagogiji danas nešto potpuno drugo? U trenutku kada postavimo pitanje kvalitete, otvorili smo pitanja ne samo organizacije nastavnog procesa već i smisla i načina učenja i poučavanja u eri u kojoj sve vrijednosti variraju i zbog utjecaja tehnologije, medija i virtualnosti sve postaje promjenjivo i nestalno.

Keywords

didaktika; nastava; organizacijski modeli; progresivno obrazovanje.

Hrčak ID:

225040

URI

https://hrcak.srce.hr/225040

Publication date:

26.6.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 2.916 *