Review article
https://doi.org/10.15516/cje.v21i2.3238
Progresivno obrazovanje – izazovi didaktici
Sonja Kovačević
orcid.org/0000-0001-6563-1231
; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Teacher Education
Abstract
Od nastanka škole i postojanja nastave u njoj postoji svojevrsno opterećenje o njezinoj progresivnoj ulozi. Progresivistički su reformatori bili zaokupljeni pedagoškom interpretacijom pedocentrističke koncepcije obrazovanja i metodološke i metodičke operacionalizacije tzv. metode usmjerene na dijete. Pedagoški progresivizam polazio je od toga da se obrazovanje temelji na činjenici da ljudi kao društvena bića najbolje uče i usvajaju znanja stvarnim životnim aktivnostima. Procesi usvajanja novih znanja sve češće se događaju upravo izvan do sada poznate didaktičke organizacijske sheme i ako ne pristane na brzo prilagođavanje, škola će izgubiti tu utrku. Podrazumijeva li napreadk u smislu unapređenja nastave novine u nastavno-obrazovnoj tehnologiji ili u nastavnoj organizaciji, ili je progres u pedagogiji danas nešto potpuno drugo? U trenutku kada postavimo pitanje kvalitete, otvorili smo pitanja ne samo organizacije nastavnog procesa već i smisla i načina učenja i poučavanja u eri u kojoj sve vrijednosti variraju i zbog utjecaja tehnologije, medija i virtualnosti sve postaje promjenjivo i nestalno.
Keywords
didaktika; nastava; organizacijski modeli; progresivno obrazovanje.
Hrčak ID:
225040
URI
Publication date:
26.6.2019.
Visits: 2.916 *