Original scientific paper
https://doi.org/10.15516/cje.v21i3.3257
Utjecaj nastavničkog vodstva na postignuća učenika i njihovo zadovoljstvo: metaanaliza studija objavljenih u Turskoj i Sjedinjenim Američkim Državama
Sengül Uysal
; Ministry of National Education
Yilmaz Sarier
; Ministry of National Education
Abstract
Na nastavničko se vodstvo posljednjih nekoliko desetljeća stavlja sve veći naglasak, što je rezultiralo velikim brojem studija u kojima se ispituju izravni i neizravni utjecaji nastavničkog vodstva na proces unapređenja škole i ishode učenja. U ovoj se studiji ispituje utjecaj nastavničkog vodstvo na postignuća učenika i njihovo zadovoljstvo međukulturnom analizom 22 objavljene studije. Metaanalizom je obuhvaćena usporedba utjecaja nastavničkog vodstva na postignuća učenika i zadovoljstvo učenika u Turskoj i SAD-u. Rezultati pokazuju da je prosječan utjecaj nastavničkog vodstva na postignuća učenika umjeren i pozitivan (ES=0,229), a da je njegov utjecaj na zadovoljstvo učenika jak i pozitivan (ES=0,639). Usporedba dviju država pokazuje da je prosječan utjecaj nastavničkog vodstva na zadovoljstvo učenika puno veći u Turskoj nego u SAD-u.
Keywords
postignuća; vodstvo; metaanaliza; zadovoljstvo; nastavnik.
Hrčak ID:
227506
URI
Publication date:
26.9.2019.
Visits: 1.736 *