Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3508

Uloga ciljnih orijentacija u učenju i upotrebi digitalnih medija u kvaliteti nastave završnih razreda osnovnog obrazovanja

Antonio Jurčev ; A. G. Matoš Elementary school
Tomislav Topolovčan orcid id orcid.org/0009-0005-8813-9465 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Nevenka Maras orcid id orcid.org/0000-0001-5057-7164 ; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education


Full text: english pdf 194 Kb

page 29-46

downloads: 321

cite

Full text: croatian pdf 194 Kb

page 29-46

downloads: 403

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je ispitati obilježja i prediktorsku ulogu ciljnih orijentacija u učenju, opremljenosti škole digitalnim medijima i upotrebe digitalnih medija u kvaliteti predmetne nastave osnovnog obrazovanja (ISCED razina 2). Istraživanje je provedeno s učenicima sedmih i osmih razreda (N=432) osnovnih škola u Gradu Zagrebu i Splitsko-dalmatinskoj županiji. Uz demografska obilježja učenika, opremljenost škole pojedinim digitalnim medijima, podaci su prikupljeni Upitnikom ciljnih orijentacija u učenju (CSRL), Upitnikom implementacije digitalnih medija u nastavi (TIQ) i Upitnikom kvalitete nastave (SPOCQ). Pokazalo se da su demografska obilježja učenika, njihove ciljne orijentacije učenja, opremljenost škole digitalnim medijima i motivacija upotrebe digitalnih medija značajni prediktori učeničke procjene kvalitete nastave, s time da najveći dio varijance objašnjavaju ciljne orijentacije učenja s naglaskom na usmjerenost na učenje. S obzirom na to vidljivo je da za kvalitetu nastave u digitalno doba nije najznačajnija upotreba digitalnih medija, već su najznačajnije ciljne orijentacije, tj. motivacija za učenje. U radu su objašnjeni usporedba s teorijskim polazištima i implikacije dobivenih rezultata.

Keywords

ciljne orijentacije; digitalni mediji; kvaliteta nastave; osnovna škola; učenici

Hrčak ID:

229373

URI

https://hrcak.srce.hr/229373

Publication date:

13.9.2019.

Article data in other languages: english

Visits: 1.572 *