Preliminary communication
https://doi.org/10.15516/cje.v21i0.3433
Kompetencija odgajatelja u inkluziji djece s poremećajem iz spektra autizma u dječjim vrtićima
Esmeralda Sunko
; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences
Edita Rogulj
; University of Zagreb, Faculty of Teacher Education
Ana Živković
; University of Split, Faculty of Humanities and Social Sciences
Abstract
Rad je usmjeren na analizu procjene uvjeta za inkluziju djece s poremećajem iz spektra autizma u programe ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja od odgajatelja dječjih vrtića. Uvjeti se odnose na procjenu dosadašnjih teorijskih znanja i iskustava odgajatelja, procjenu sposobnosti i ograničenja djece s poremećajem iz spektra autizma, samoprocjenu kompetencija odgajatelja za njihov odgoj i obrazovanje i procjenu ostalih uvjeta za inkluziju djece s poremećajem iz spektra autizma. Analizirani su rezultati istraživanja dobiveni upitnikom od 68 odgajatelja iz 6 splitskih dječjih vrtića. Utvrđena je srednja razina znanja o inkluziji i niska samoprocjena odgajatelja o njihovoj kompetenciji u kojoj su oni aktivni sudionici inkluzije djece s poremećajem iz spektra autizma. Otežavajućim faktorima za provedbu inkluzivnog odgoja djece s poremećajem iz spektra autizma procijenili su: nedosljedno osiguranje pomoćnika u vrtiću, nedostatak stručnjaka kompetentnih za odgoj i nedovoljnu suradnja s roditeljima djece s poremećajem iz spektra autizma. Analiza upućuje na nedostatak sustavne edukacije odgajatelja za inkluzivnu odgojno-obrazovnu praksu. Autorice izlučuju važnost znanja i vještina odgajatelja u području informacijsko-komunikacijske tehnologije, a posebno augmentativne i alternativne komunikacije.
Keywords
augmentativna i alternativna komunikacija; djeca s poremećajem iz autističnog spektra; informacijsko-komunikacijska tehnologija; kompetencija odgajatelja; odgojno-obrazovna inkluzija
Hrčak ID:
229369
URI
Publication date:
13.9.2019.
Visits: 4.111 *