Business Excellence, Vol. 13 No. 2, 2019.
Original scientific paper
https://doi.org/10.22598/pi-be/2019.13.2.11
ODNOS IZMEĐU INOVATIVNOSTI I IZVOZA U HRVATSKIM PODUZEĆIMA
Helena Šlogar
orcid.org/0000-0002-7240-1140
; Libertas International University, Trg J.F. Kennedy 6b, Zagreb, Republic of Croatia
Heri Bezić
; University of Rijeka, Faculty of Economics, Ivana Filipovića 4, Rijeka, Republic of Croatia
Abstract
Svrha je ovog rada ispitati odnos inovativnosti i izvoza u hrvatskim poduzećima.
U istraživanju su sudjelovala 303 hrvatska izvozna poduzeća iz prerađivačke industrije
te informacijske i komunikacijske tehnologije. Istraživanje je provedeno metodom
anketiranja u zadnjem tromjesečju 2016. godine. U tu svrhu korištena je Spearman rang
korelacija, test Kruskal-Wallis ANOVA i kanonska analiza. Rezultati pokazuju da postoji
pozitivan odnos između inovativnosti i izvoza u hrvatskim poduzećima. Rezultati nude
teorijske i upravljačke implikacije. Ovo istraživanje ima praktične implikacije za hrvatska
poduzeća da povećaju svoju učinkovitost i inovativnost. Vrijednost se ogleda u odnosu
inovativnosti i izvoza te postoji važan istraživački prostor za znanstvenike u literaturi o
međunarodnoj trgovini, poduzetništvu i upravljanju. U kontekstu ovog istraživanja,
vjerojatno je da inovativnost utječe na izvozne aktivnosti poduzeća, što se može pozitivno
odraziti na stvaranje i održavanje njihove konkurentske prednosti na međunarodnom
tržištu.
Keywords
inovativnost; inovativnost proizvoda; inovativnost procesa; inovativnost poslovnog sustava; izvoz; hrvatska poduzeća
Hrčak ID:
229678
URI
Publication date:
12.12.2019.
Visits: 2.309 *